רצון למתוק אחרי ארוחות

 

שאלה
אני מבצע דיאטה מזה כחודש והקושי הגדול ביותר שלי הוא הרצון לאכול משהו מתוק אחרי שאני מסיים ארוחה, אפילו ארוחה גדולה עם בשר אני עדיין חש רעב מציק למשהו מתוק. אני בן 38, לא פעיל גופנית אבל עובד עבודה פיזית יום יומית. האם ניתן לעשות משהו מבחינה תזונתית להקטין את הצורך למתוק אחרי האוכל? חשוב לי לציין כי חוץ מזה אין לי בעיה לעמוד בדיאטה כי היא מבוססת על הרבה חלבונים.

 

תשובה

הרשה לי להתחיל מההערה האחרונה שלך לגבי דיאטת חלבונים. אישית אני לא ממליצה לך להמשיך בסוג כזה של דיאטה בה אתה מבסס את מרבית צריכת הקלוריות שלך על חלבונים. בניגוד לשיטות די מפורסמות הדוגלות בצריכת חלבונים על מנת לאבד משקל, אני חושבת שסוג כזה של דיאטה לא רק שהוא לא יעיל אלא יותר מכל הוא מאוד לא בריא (אולי תצליח להפחית זמנית ממשקל אבל הנזק הבריאותי יהיה גבוה). ידוע כיום כי אנו זקוקים לכמות קטנה יחסית של חלבונים. המיתוס כי חלבונים הם אבני הבניין היחידיים על מנת לבנות מסת שריר הופרך זה מזמן. הדוגמא הפשוטה ביותר שאוכל לתת לך היא כי החיות הגדולות ביותר בטבע הן צמחוניות: פיל, סוס, קרנף וכו'. הם צורכות אמנם כמויות גדולות של צמחים אולם זו הוכחה מספקת כי גם במזון צמחוני יש די חלבונים על מנת לבנות מסת שריר מרשימה. לגבי התלונה הראשונה שלך לגבי הצורך למתוק אחרי ארוחה.. צורך זה נובע מאחר והאוכל אותו אתה צורך בארוחות אינו מאוזן ומגוון דיו. צריכת מזונות לא נכונים גורמת לרמות הסוכר שלנו לצנוח מהר אחרי ארוחה וזו הסיבה שרפלקס הרעב מופעל וגורם לך לרצות משהו מתוק על מנת לאזן שוב את רמות הסוכר בדם. ישנם כמה פתרונות מעשיים לכך:


תזונה נכונה וצמחי מרפא יכולים לסייע בהפחתת החשק למתוק

ראשית, הקפדה על תזונה נכונה תסייע לך להמנע מנפילות חדות של סוכר ובכך להפחית את הצורך למתוק. מעבר לכך ישנם צמחי מרפא ידועים המסייעים באיזון רמות הסוכר בדם ומסייעים בהשבתת מנגנון הרעב והצורך למתוק. אחד הצמחים הנחקרים ביותר בתחום הזה הוא הג'ימנמה. ידוע כי לעיסת עלי ג'ימנמה במשך כמה דקות גורמת לסוכר בפה להיות מורגש כמו גרגירי חול. זאת בשל יכולתו של הצמח לנטרל את קולטני הטעם המתוק בפה. זהו אחד הצמחים המרכזיים בטיפול ברמות סוכר לא מאוזנות והוא מצויין בכל תהליך דיאטה. לא ברור לי איזה עבודה פיזית אתה עושה אבל בטוח היא עדיפה מישיבה במשרד. לסיכום אני ממליצה לך לבדוק חלופה לשיטת הדיאטה שלך ולגבי הצורך למתוק מומלץ לך להשתמש בצמחי מרפא שיעזרו לך מאוד בהפחתת הרצון לאכול עוד משהו אחרי ארוחה.


לילך נהרי-נטורופתית מומחית