קישואים אפויים בשמן זית - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הקישוא הינו ירק קל לעיכול, דל קלוריות, עשיר בסיבים תזונתיים, אנטי אוקסידנטים וחומצה פולית. בגלל איכויותיו הרבות הוא יעיל למגוון רחב של מחלות כגון: מניעת סרטן, בעיקר סרטן מעי גס, עודף משקל, חיזוק מערכת חיסון, אנמיה, גזים ונפיחות, צרבות ועוד.

רכיבים:
קישואים בינוניים או 5 קטנים
2 וחצי כפות שמן זית
5 שיני שום קצוצות
6 גבעולי רוזמרין

אופן ההכנה:
חותכים את הקישואים לפרוסות בעובי ½ ס"מ. משמנים תבנית אפיה שטוחה ורחבה ב- ½ כף שמן זית. מניחים את הקישואים בתבנית בשכבה אחת. קוצצים את העלים מ- 2 גבעולים של רוזמרין ומאדים את הרוזמרין עם השום הקצוץ במחבת בכף אחת של שמן זית עד שהשום מתחיל להשחים. מושחים את הקישואים בכף השמן הנותרת ומניחים מעל 4 גבעולי רוזמרין, מפזרים מעל את תערובת השום והרוזמרין. מכניסים לתנור מחומם מראש לחום בינוני ואופים 30 דקות בערך. ( לבדוק לפני סוף האפייה על מנת למנוע שריפתם של הקישואים )


מתכון מספר הבישול הטבעי מאת הילית חמו מאיר בהוצאת שרה חמו, הבית הטבעי,
מחברת הספר "שביל הזהב לריפוי טבעי" | לרכישת הספרים לחצו כאן