קארי תפוחי אדמה ואפונה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
האפונה היא קטניה חשובה עשירה בסיבים מסיסים שעוזרים בשיפור פלורת המעי ובניקוי פסולת ולכן היא מסייעת למגוון רחב של בעיות בריאותיות כגון: מחלות לב וכלי דם, כולסטרול גבוה, סוכרת סוג 2, עודף משקל , עצירות ועוד. התבלינים ההודים ידועים כמזרימי ומנקי דם ולכן גם כן חשובים לטיפול במחלות לב וכלי דם, כולסטרול גבוה, סכרת ועודף משקל

רכיבים:
750 גרם תפוחי אדמה קלופים‏
‏2 כפיות זרעוני חרדל חומים‏
‏2 כפות גהי (ראו מתכון בשונות)‏
‏2 בצלים חתוכים לפרוסות‏
‏2 שיני שום כתושות‏
‏2 כפיות זנגביל טרי מגורר‏
‏1 כפית כורכום‏
מלח ופלפל
חצי כפית אבקת צ'ילי
‏1 כפית כמון‏
‏1 כפית גראם מסלה (תערובת תבלינים הודית)‏
חצי כוס מים
שני שליש אפונת גינה טרייה או קפואה
‏2 כפות עלי מנטה טריים קצוצים

אופן ההכנה:
חותכים את תפוחי האדמה לקוביות גדולות. מחממים את זרעוני החרדל בסיר יבש גדול, עד שהם ‏מתחילים לתפוח ולהתבקע. מוסיפים את הגהי, הבצל, השום, הזנגביל ומאדים, תוך ערבוב, עד ‏לריכוך. מוסיפים את הכורכום, מלח, פלפל, אבקת צ'ילי, כמון, גראם מסלה ותפוחי האדמה. ‏מערבבים עד שקוביות תפוחי האדמה מצופות היטב בתערובת. מוסיפים את המים ומבשלים, עד לסף רתיחה, כשהסיר מכוסה, 15 עד 20 דקות או עד שקוביות ‏תפוחי האדמה מתחילות להתרכך.מוסיפים את האפונה ומערבבים. מבשלים על סף רתיחה, ‏כשהסיר מכוסה, 3 עד 5 דקות או עד שקוביות תפוחי האדמה מבושלות כראוי והנוזל נספג. ‏מוסיפים, תוך ערבוב את עלי המנטה הקצוצים ומגישים חם. ‏