קארי דגים בנוסח גואה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
תבשיל דגים זה עשיר באומגה 3 - חומצת שומן חיונית בעלת פעילות אנטי דלקתית מדללת דם. בנוסף, מגוון התבלינים עוזרים בחיזוק מערכת העיכול ואיזונה. תבשיל זה יעיל למצבי בריאות שונים כגון: מחלות לב וכלי דם, לחץ דם גבוה, סוכרת סוג 2, טרשת נפוצה, לופוס, גזים ונפיחות, עצירות ועוד.

רכיבים:
15 גרם תמר הינדי‏
‏2 כפות שמן קנולה‏
‏1 בצל קטן, קלוף, קצוץ
‏1 כפית אבקת צ'ילי
חצי כפית כמון טחון
‏2 כפיות כוסברה טחונה‏
‏100גרם קוקוס טחון
חצי כפית כורכום טחון
‏3 עגבניות קצוצות‏
‏5-6 עלי קארי (אם יש)‏
‏1-2 פלפלים ירוקים חריפים, מנוקים וקצוצים דק
‏1 ושליש כוסות מים‏
‏500 גרם בקלה חתוך לנתחים‏
מלח

אופן ההכנה:
משרים את התמר ההינדי בכוס מים חמים 10-15 דקות. יוצקים דרך מסננת דקה לכלי שני ומהדקים את ‏התמר הינדי למסננת. מחממים את השמן בסיר בגדול, מטגנים את הבצל עד השחמה, מוסיפים צ'ילי, ‏כמון, כוסברה, קוקוס וכורכום. מטגנים 30 שניות. בוחשים את העגבניות, נוזלי התמר הינדי, עלי הקארי, ‏פלפלים ומלח, מוסיפים מים ובקלה, בוחשים קלות, מכסים ומבשלים על אש נמוכה 20-30 דקות. ‏מגישים עם אורז מבושל.