צ'ילי צמחוני - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
מתכון זה עשיר בירקות ועשבי תיבול בעלי יתרונות בריאותיים רבים. בגלל תכולת הויטמינים והמינרלים שלו הוא יעיל במצבים בריאותיים כגון תולעי מעיים, חיזוק מערכת חיסון, כולסטרול גבוה, יתר לחץ דם, סוכרת סוג 2, ועוד. כמו כן זהו מתכון דל קלוריות ומתאים להורדה בריאה במשקל.

רכיבים:
1 ושליש כוסות מרק צח מירקות‏
שלשת רבעי כוס גזר קצוץ
כוס בצל קצוץ
כוס פלפל ירוק קצוץ
כוס פלפל אדום קצוץ
כוס גבעולי סלרי קצוצים
כף שום כתושה
כפית אורגנו מיובש
כפית קורנית מיובשת
חצי כפית כוסברה טחונה
כפית כמון טחון
‏1 וחצי כפיות אבקת צ'ילי
פלפל אדום חריף לפי הטעם
‏2 כוסות עגבניות קצוצות‏
‏3 כוסות שעועית חומה מבושלת ומסוננת‏
כוס גרעיני תירס טריים או קפואים
‏1 וחצי כפות ממרח מיסו אדום‏
כף מיץ לימון
כפית חומץ יין אדום
כפית מלח
פלפל שחור
חצי כוס כוסברה קצוצה

אופן ההכנה:
תבשיל מתובל – חריף. מגישים עם סלט מנגו וסלק (ראה מתכון במדור סלטים) לצינון החך, או עם סלט ירוק גדול. אפשר ‏להכין את הצ'ילי יומיים - שלשה מראש ולשמור במקרר. נשמר בהקפאה עד 3 חודשים. ‏

מחממים 2 כפות מרק במחבת גדולה ועמוקה עם ציפוי אל-דבק ומאדים את הגזר, הבצל, הפלפלים והסלרי במשך 5 ‏דקות. מוסיפים שום, אורגנו, קורנית, כוסבר טחון, כמון, צ'ילי, פלפלון חריף, עגבניות, שעועית ושארית המרק. ‏מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים במשך 20 דקות. אם מעדיפים צ'ילי דליל יותר, מוסיפים עוד מרק או ‏מנוזלי הבישול של השעועית. מוסיפים את גרעיני התירס ומבשלים במשך 5-7 דקות נוספות. בקערה קטנה מערבבים ‏יחד מיסו, מיץ לימון וחומץ ובוחשים לתוך הצ'ילי יחד עם הכוסבר הקצוץ. מתבלים במלח ובפלפל. מגישים חם, עם עלי ‏כוסבר.