פשטידת בצל ושומר - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
לבצל תכונות ריפוי נפלאות. הוא מייבש ליחה, מחזק מערכת חיסון ומכיל פיטוכימיקל בשם קוורציטין בעל פעילות אנטי אלרגית. הבצל מומלץ במיוחד למצבי חולי כגון: חיזוק מערכת חיסון, שיעול וליחה, הצטננות, תולעי מעיים, סינוסיטיס, נזלת אלרגית ועוד.


רכיבים:
15 גרם שמרים טריים להכנה מהירה‏
‏4 כוסות מים‏
‏2 כוסות קמח‏
כף מלח
בצל
‏5 שיני שום‏
בולמוס שומר גדול ( כ300 גרם)‏
‏1 וחצי כפית קורנית טריה קצוצה‏
כף סוכר + כפית סוכר
‏350 גרם בצלי פנינה קלופים‏
שליש כוס חומץ משובח
חצי כוס עירית קצוצה


אופן ההכנה:
להכנת הבצק מערבבים יחד שמרים, 1 כוס מים, קמח וקורט מלח. לשים לבצק ‏חלק וגמיש, עוטפים ביריעת פלסטיק ומחסינים במקרר 3 שעות. ‏ טוחנים יחד בצל, שום ושומר ומעבירים לסיר בינוני. מוסיפים 2 כוסות מים, ‏קורנית, ½ כפית מלח וכף סוכר. מבשלים מעל להבה בינונית במשך 25 דקות, עד ‏שמרבית הנוזלים מתאדים. מצננים לטמפרטורת החדר. ‏ בזמן שתערובת השומר מתבשלת, שמים את בצלי הפנינה בסיר, ומוסיפים כוס ‏מים, מעט מלח, כפית סוכר וחומץ. מבשלים מעל להבה בינונית נמוכה במשך 20 ‏דקות, עד שהבצלים מתרככים והנוזלים מתאדים לגמרי. מצננים לטמפרטורת ‏החדר. ‏ מחממים תנור לחום בינוני ( 180 מעלות )

מכינים את הפשטידה
מרדדים את הבצק לעיגול בקוטר 20- 22 ס"מ ומניחים ‏בתבנית אפייה גדולה מרופדת בנייר אפייה. מורחים את תערובת השומר על עיגול ‏הבצק ומשאירים מסביב שוליים נקיים ברוחב סנטימטר. מפזרים את בצלי ‏הפנינה על הבצק ואופים במשך 30-35 דקות, עד שהבצק חום זהוב ואפוי היטב.