פילאף אורז, עדשים ותרד - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
עדשים ואורז עשירים בויטמיני B, סיבים מסיסים, והם טובים לטיפול במצבי בריאות כגון: הרגעה, שיפור מצב רוח, כולסטרול גבוה, סוכרת סוג 2, הרזיה בריאה, איזון לחץ דם ועוד..

רכיבים:
חצי כוס עדשים ירוקות
כוס אורז בסמתי
‏2 כוסות מים‏
שלשת רבעי כוס מרק צח מירקות
‏2 בצלים קצוצים‏
‏2 שיני שום כתושות‏
‏4 גבעולי סלרי קצוצים‏
‏2 כפיות כמון טחון
רבע כפית קינמון טחון
קליפה מגוררת מלימון אחד
כוס עגבניות קלופות וקצוצות
‏3-4 כוסות תרד שטוף וחתוך לרצועות ברוחב סנטימטר‏
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
שוטפים ובוררים את העדשים ושמים בסיר. מכסים במים קרים ומביאים לרתיחה. מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה ‏במשך 25-40 דקות, עד שהעדשים מתרככות. מסננים. שמים את האורז ואת המים בסיר שני ומביאים לרתיחה. מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך 20 דקות, עד שכל ‏הנוזלים נספגים באורז. שומרים בצד. ‏מרתיחים את המרק בסיר. מוסיפים את הבצל ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך 10 דקות. מוסיפים שום, סלרי, כמון ‏וקינמון ומבשלים במשך 5 דקות נוספות. מוסיפים עדשים, קליפת לימון ואת העגבניות. מביאים שוב לרתיחה ומוסיפים ‏את רצועות התרד. מבשלים רק עד שהעלים מתרככים מעט. מערבבים את תערובת העדשים עם האורז ומתבלים במלח ‏ובפלפל‏.