פטריות סטרוגנוף - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
פרטיות שיטאקי ומאיטקי מכילות מגוון רחב של יתרונות בריאותיים והן טובות למצבי בריאות כגון: הפחתת כולסטרול, חיזוק מערכת החיסון, סוכרת סוג 2, איזון רמות סוכר בדם, פעילות אנטי סרטנית, מסייעות להורדת לחץ דם ועוד..

רכיבים:
שני שליש כוס יוגורט 0% שומן‏
כוס מרק חום צח מירקות
‏2 כוסות בצל פרוס‏
‏4 כוסות פטריות פרוסות (רצוי משני סוגים: שיטאקי ומאיטקי)‏
כף פפריקה מתוקה
קורט פלפלת קאיין
‏2 כפות פטרוזיליה או שמיר קצוצים‏
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
כ – 8 שעות לפני ההכנה מרפדים מסננת ביריעת כותנה ויוצקים לתוכה את היוגורט. שומרים במקרר עד לשימוש.‏ מחממים כוס מהמרק במחבת גדולה ומוסיפים את הבצל, מכסים ומאדים במשך 10 דקות, עד שהבצל מתרכך. מוסיפים ‏את הפטריות ומבשלים במשך 5 דקות נוספות. בוחשים מדי פעם. מוסיפים פנימה פפריקה, פלפלת קאיין, קליפת לימון ‏ואת שארית המרק ומרתיחים במשך 10 דקות, בלי כיסוי, עד שכמות הנוזלים מצטמצמת בשליש. מתבלים במלח ופלפל.‏ מסירים מהאש ונותנים לתערובת לנוח 5 דקות. בוחשים פנימה את היוגורט. זורים על התבשיל פטרוזיליה או שמיר. ‏מגישים עם אורז או עם איטריות.