פחמימות מורכבות והרזיה

 

שאלה
אני בת 45 ורוצה להתחיל בדיאטה. קראתי באינטרנט שחשוב לשלב בכל תהליך של הרזיה פחמימות מורכבות וכן לנסות לעשות הרזיה מתונה ככל האפשר. רציתי לשאול מה לדעתך הדרך הכי טובה להוריד במשקל וכן למה צריך לאכול פחמימות מורכבות בזמן דיאטה כי הרי יש בהם הרבה קלוריות אז איך זה מסתדר עם הרזיה?

 

תשובה

שמירה על משקל תקין היא אחד האתגרים הגדולים בעולם המודרני בו אנו חיים. מצד אחד בני האדם חשופים לשפע של מזון שלא היה לו תקדים בכל ההיסטוריה של האנושות. מצד שני אנו מופצצים בפרסומות של אנשים שהולכים ונהיים יותר ויותר רזים ואידיאל היופי הולך ומצטמק. לכן, דבר ראשון חשוב להגדיר טווח של משקל יעד שהוא ראלי, בריא ומתאים למבנה הגוף שלך. כדאי להעזר בערך הנקרא BMI = BODY MASS INDEX ולהתאים את המשקל האידיאלי בשבילך. תזונה נכונה ופעילות גופנית היא הדרך להשיג משקל תקין ולשמור עליו. צמצום קלורי יניב ירידה במשקל אבל לרוב לא ניתן לעמוד בתזונה דלת קלוריות לאורך זמן ולכן מעל 95% מהאנשים שרזו יעלו בחזרה את הקילוגרמים שהשילו ואף יעלו יותר.


סיבים תזונתיים הם מרכיב חשוב בהרזיה

במסגרת טיפול נטורופתי מותאם למטופל תזונה בריאה ומאוזנת, שתעניק מצד אחד את כל הצרכים התזונתיים של הגוף ומצד שני תתרום לתחושת שובע שתעזור בהתמדה לאורך שנים. אחת ההמלצות היא לאכול תזונה עשירה בפחמימות מורכבות. פחמימות מורכבות מכילות כמות גדולה של סיבים. הסיבים הללו מעניקים תחושת שובע משתי סיבות עיקריות - הסיבים תופסים נפח גדול בקיבה ותורמים לתחושה של מלאות ושובע וכן הסיבים גורמים להאטה של ספיגת הסוכר, רמות הסוכר בדם עולות בצורה מתונה, מה שגורם לתחושת שובע לאורך זמן ומונע נפילות סוכר הגוררות אחריהן רצון לאכול מתוק.


לסיכום, הדרך היעילה להרזיה ולשמירה על משקל תקין לאורך זמן כוללת:

תזונה עשירה בסיבים תזונתיים לתחושת שובע לאורך זמן
פעילות גופנית לחיזוק המטבוליזם
צמחי מרפא לעידוד שריפת השומנים


לילך נהרי-נטורופתית מומחית