פודינג אורז ואגסים ברוטב קיווי - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
פודינג מתוק יכול להיות קינוח מהנה או ארוחת בוקר משביעה. הוא עשיר בפחמימות ובפירות מזינים. מתכון זה מכיל תפוחים, קיווי ואגסים - פירות עשירים במיוחד בויטמין C, אשלגן וסיבים תזונתיים. התפוח מכיל פקטין - סוג של סיבים תזונתיים התורם לתחושת שובע ומונע ספיגה של סוכר במעי. קינוח זה מומלץ למגוון רחב של מצבי בריאות כגון: חיזוק מערכת החיסון, מניעת סרטן, הורדת לחץ דם, סינוסיטיס, שעול וליחה, הצטננות, ניקוי רעלים ועוד.

רכיבים:
כוס אורז חום
2 כוסות חלב שקדים/אורז 0% שומן
תפוח עץ גדול, קלוף וחתוך לקוביות קטנות
4 אגסים קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
רבע כוס מים
4 כפות דבש
כפית תמצית וניל
שמינית כפית קינמון טחון
500 גרם קיווי, קלופים וקצוצים דק
כפית סוכר

אופן ההכנה:
מערבבים את האורז עם החלב בסיר בינוני. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך שעה. מניחים בצד. בסיר שני מערבבים יחד תפוח, אגסים, מים, דבש, וניל וקינמון.
מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים במשך 10 דקות, עד שהפירות מתרככים.
מרסקים את הקיווי עם הסוכר למחית חלקה במעבד המזון. מסננים אם רוצים לסלק את הגרעינים השחורים. מערבבים את האורז עם הפירות המבושלים ומחלקים לקעריות הגשה.
מגישים חם או בטמפרטורת החדר, עם רוטב הקיווי.