עלי גפן ממולאים - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
עלי הגפן עשירים בפוליפנולים, חומרים נוגדי חימצון חזקים המונעים מגוון רחב של ‏מחלות כגון טרשת עורקים, סרטן, כולסטרול גבוה, חיזוק חיסוני, סוכרת סוג 2 ועוד. ניתן לקטוף את עלי הגפן בחצרות הבית ובכך ‏לקבל עלים ללא ריסוס

רכיבים:
‏2 וחצי כוסות אורז עגול לא מבושל‏
‏2 עגבניות קצוצות‏
‏5 בצלים ירוקים קצוצים
‏1 וחצי כפות מלח גס‏
‏1 וחצי כפות מלח לימון‏
מעט פלפל שחור
‏2-3 תפוחי אדמה‏

אופן ההכנה:
לשטוף את עלי הגפן. לערבב את חומרי המילוי. לשים מעט מן המילוי במרכז העלה ‏ולגלגל. לקפל מהקצוות שלא יתפרק ולהניח הפוך בסיר המרופד בפרוסות תפוחי אדמה. ‏לכסות במים, להביא לרתיחה. להכניס לתנור ל 7-8 שעות בחום 100 מעלות..‏