עוגת גזר - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
גזר הוא ירק מתקתק המשתלב מצויין עם מתוקים. הוא עשיר בבטא-קרוטן, ויטמין נוגד חימצון חשוב, שיעילותו עולה לאחר חימום הירק. בנוסף, הוא מכיל קרטנואידים - פיטוכימיקלים רבי עצמה המתפקדים כאנטי אוקסידנטים בגוף. כמו כן, הבטא קרוטן הכרחי לתחלופה תקינה של תאים ושלמות ריריות. הגזר מומלץ במגוון רחב של מצבי בריאות כגון: גסטריטיס, צרבות, אולקוס, קרוהן, קוליטיס, גזים ונפיחות, תולעי מעיים וחיזוק מערכת החיסון.

רכיבים:
כוס סוכר חום
2 ביצים
חצי כוס שמן קנולה
3 כפות דבש
כפית שורש ג'ינג'ר טרי מגורר בפומפיה
4\3 כוס גזר קלוף ומגורר
3\1 1 כוסות קמח מלא
כף אבקת אפיה
כפית קינמון טחון
מעט אגוז מוסקט מגורר
חצי כוס אגוזי מלך קצוצים
לזיגוג כ 2 כפות דבש

אופן ההכנה:
מחממים את התנור לחום בינוני ומשמנים את התבנית.
שמים בקערת המערבל את הסוכר, הביצים והשמן ומערבלים עד לקבלת עיסה אחידה. מוסיפים, תוך עירבול, את הדבש, הג'ינג'ר והגזר. מנפים פנימה קמח, אבקת אפיה, קינמון ואגוז מוסקט ומערבלים עוד קצת לקבלת מרקם אחיד. מוסיפים את האגוזים ומערבלים ידנית. יוצקים לתבנית ואופים 40 דקות עד שהקיסם שמחדירים לעוגה יוצא יבש.
מברישים במעט דבש את פני העוגה ודפנותיה ומגישים.