סלט ירקות מבושלים בשמן זית וריחן - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הקישוא מסייע למצבים כגון: פרוסטטה מוגדלת, מניעת מחלות לב , איזון לחץ דם גבוה, הורדת רמות כולסטרול , חיזוק חיסוני, מכיל כמות גבוהה של נוגדי חימצון.

רכיבים:
תפוח אדמה
150 גרם שעועית ירוקה
קישוא קטן
גזר
סלק קטן
מיץ מלימון אחד
רבע כוס שמן זית
עלי ריחן טריים קצוצים

אופן ההכנה:
מבשלים את תפוח האדמה, הגזר, השעועית, הקישוא והסלק במעט מים עד שהם מתרככים (תפוח האדמה והגזר צריכים להיות רכים אבל, שאר הירקות לא כדאי שיהיו רכים מדי) כדאי לבשל את השעועית בנפרד על מנת שיהיה קל להוציא אותה כשהיא מוכנה. שומרים את מי הבישול של הירקות. חותכים את הירקות לקוביות של 1.5-2 ס"מ. מערבבים בקערה את השמן, מיץ הלימון, ¼ כוס מי הבישול של הירקות ועלי הבזיליקום. יוצקים על הירקות ומעמידים במקרר כשעה עד להגשה, לספיגת הטעמים.


מתכון מספר הבישול הטבעי מאת הילית חמו מאיר בהוצאת שרה חמו, הבית הטבעי,
מחברת הספר "שביל הזהב לריפוי טבעי" | לרכישת הספרים לחצו כאן