סלט דלעת - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הדלעת חשובה לבריאות והיא מוכרת כמזון טוב למגוון מצבי בריאות כגון: חיזוק חיסוני, משפרת עיכול,מונעת עצירות, טובה למערכת הראייה, מסייעת בהפחתת כולסטרול גבוה, תורמת למראה עור בריא וחיוני..

רכיבים:
2 וחצי כוסות דלעת או דלורית קלופה וחתוכה לקוביות‏
כוס גרעיני תירס טריים או קפואים,‏
‏2 כפות מיץ ליים‏
כף חומץ יין מתובל
‏2 פלפלים חריפים קלויים קלופים וקצוצים‏
חצי כוס בצל ירוק קצוץ
כף כוסברה קצוצה דק מאוד

אופן ההכנה:
מאדים את קוביות הדלעת מעל מים רותחים במשך 5 דקות, או עד שיתחילו להתרכך. שמים את גרעיני התירס בקערה ‏ויוצקים עליהם מים רותחים. משהים דקה ומסננים היטב.‏ שמים בקערה מיץ ליים וחומץ. מוסיפים דלעת, תירס, פלפלונים חריפים, בצל וכוסבר. מערבבים בתנועות הקפצה. מגישים ‏בטמפרטורת החדר, או במקרר.‏