סלט גריסי פנינה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
גריסי פנינה הינם שעורה מלוטשת, דגן חשוב, עשיר במינרל כרום המסייע להורמון האינסולין לחדור לתאים ובכך מאזן רמות סוכר בדם ומסייע במניעת ‏סוכרת סוג 2.‏ כמו כן עשירים גריסי הפנינה בסיבים תזונתיים היכולים לסייע במצבי עצירות, הפחתת כולסטרול גבוה, הרזיה ודיאטה בריאה ועוד. השום נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע והוא מצויין לחיזוק מערכת החיסון, קטילת תולעי מעיים, הוא אנטי ויראלי ואנטי חיידקי טבעי.


רכיבים:
3 כוסות מים‏
‏1 כוס גריסי פנינה‏
מלח לפי הטעם

לרוטב:‏
‏3 כפות שמן זית‏
‏3 כפות מיץ לימון טרי‏
‏3-4 שיני שום כתוש
מלח
חצי כוס פטרוזיליה טרייה קצוצה
‏1 צרור בצל ירוק קצוץ דק‏
‏1 מלפפון חתוך לפרוסות‏
‏1 פלפל אדום טרי פרוס לפרוסות‏
חצי כוס עלי מנתה טריים קצוצים

אופן ההכנה:
להרתיח את המים, להוסיף גריסי פנינה ומלח, לכסות ולתת לרתוח עד שגריסי ‏הפנינה רכים.‏ לערבב את הרוטב ולצקת על גריסי הפנינה. כשהגריסים צוננים להוסיף ‏פטרוזיליה, בצל, מלפפון, פלפל ומנטה.