סלט גרגיר הנחלים - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
אפשר בסלט זה להשתמש גם ברוקט במקום בגרגיר, הם שניהם ממשפחת המצליבים אשר מוכרת כאנטי סרטנית טבעית. גם הסלרי, המלפפון והתפוזים מכילים מגוון רחב של רכיבים תזונתיים חשובים והוא תורמים רבות לחיזוק חיסוני, עצירות, הפחתת כולסטרול, איזון סוכרת סוג 2 ועוד.

רכיבים:
500 גרם גרגיר הנחלים‏
‏3 גבעולי סלרי‏
‏1 מלפפון‏
‏3 תפוזים בינוניים‏
‏1 בצל אדום‏
שלושת רבעי כוס עירית קצוצה
חצי כוס אגוזי מלך או פקאן קצוצים

רוטב לסלט
רבע כוס שמן זית
רבע כוס מיץ לימון
‏2 כפיות קליפת תפוז מגוררת‏
‏1 כפית חרדל‏
פלפל שחור טחון טרי
‏1 כף דבש‏

אופן ההכנה:
להכנת הסלט: שוטפים ומסננים היטב את כל הירקות. חותכים את גרגיר ‏הנחלים לקטעים קצרים ומשליכים את הגבעולים העבים והסיביים. חותכים ‏את הסלרי למקלונים דקים באורך 5 ס"מ. קולפים את המלפפון, חוצים אותו ‏לאורך, מוציאים את הגרעינים ולאחר מכן פורסים אותו לרוחב, לפרוסות ‏דקות. קולפים את התפוזים, מקפידים להסיר את כל הציפה הלבנה וחותכים ‏את התפוזים לפלחים בין הקרומיות הלבנות. מאחסנים את כול המרכיבים ‏במקרר עד לשימוש.‏

להכנת הרוטב לסלט: מכניסים שמן, מיץ, קליםת תפוז מגוררת, חרדל, פלפל ‏ודבש לצנצנת בעלת מכסה מתברג. סוגרים את הצנצנת ומנערים היטב לשילוב ‏כול המרכיבים.‏ מניחים את כל מרכיבי הסלט, מלבד האגוזים, בקערה. יוצקים את הרוטב, ‏מערבבים ובוזקים את האגוזים.