סלט אפונה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
אפונה ירוקה עשירה באשלגן וסידן אשר מסייעים לאיזון לחץ דם וחיזוק העצמות כמו כן עשירה האפונה בסיבים תזונתיים אשר טובים לטיפול בעצירות וכן לשיפור עיכול ואיזון רמות כולסטרול גבוה בדם. התריס מכיל נוגד חימצון בשם לוטאין אשר יכול לסייע בחיזוק מערכת הראייה.

רכיבים:
3 כוסות אפונה ירוקה קפואה
כוס גרעיני תירס קפואים
כוס גזר קצוץ דק
כוס גבעולי סלרי קצוצים דק
כוס פלפל אדום קצוץ דק
‏1 וחצי כפיות בצל מגורר‏
רבע כוס חומץ יין מתובל
חצי כוס כוסברה קצוצה דק
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
סלט צבעוני וטעים במיוחד, שאפשר להגיש כמנה ראשונה או כמנה עיקרית. אפשר להכין את הסלט עד 24 שעות מראש ‏ולשמור במקרר עד לשעת ההגשה. ‏מרתיחים בסיר 6 כוסות מים. מוסיפים את האפונה ומבשלים במשך 10 דקות. מסננים ושוטפים במי ברז קרים. מסננים ‏שוב, ושומרים בצד. מרתיחים 6 כוסות מים בסיר שני. מוסיפים תירס, גזר, סלרי ופלפל, ומביאים שוב לרתיחה. מבשלים ‏במשך 1-2 דקות. מסננים ושוטפים במי ברז קרים. מסננים שוב . ‏שמים את הירקות המבושלים בקערה. מוסיפים בצל וחומץ ומערבבים. משהים 30 דקות, לפחות, בטמפרטורת החדר. ‏כ- 30 דקות לפני ההגשה מוסיפים את הכוסבר. מתבלים במלח ופלפל, ומערבבים בתנועות הקפצה.