סלט אורז לבנוני - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
סלט זה יכול להוות מרכז הארוחה. הוא עשיר בויטמינים מקבוצת ויטמיני ‏B‏ שמקורם באורז המלא.‏ כמו כן הפלפלים העשירים בויטמיני C השום והעגבניות אשר עשירים בנוגדי חימצון חזקים - מסייעים לחיזוק חיסוני ולהתמודדות טובה יותר עם מחלות חורף נפוצות כגון שפעת, הצטננות, התקררות, דלקת גרון, נזלות ועוד

רכיבים:

3 כוסות אורז מלא מבושל קר‏
חצי כוס פטרוזיליה קצוצה דק
‏3 בצלים ירוקים קצוצים‏
‏ פלפלון חריף קצוץ דק‏
‏5 שיני שום קצוצות‏
‏2 מלפפונים חתוכים לקוביות‏
עגבניה חתוכה לקוביות‏
‏4 כפות נענע טריה קצוצה‏
מיץ מלימון אחד
חצי כוס שמן
מלח ופלפל שחור, טחון טרי

אופן ההכנה:
מים בקערה את האורז הקר, מוסיפים את כול הירקות. מתבלים במיץ לימון, שמן זית, מלח ופלפל ‏ומערבבים. משהים במקרר כשעה.‏ מגישים צונן עם פיתות קלויות בשמן זית וזעתר.