נגיסי טופו בציפוי שומשום - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הטופו הינו מוצר המיוצר מפולי סויה שהותססו. דרך זו לשימוש בפולי סויה היא עתיקה ביותר, ויש הטוענים שהיא בת אלפי שנים. ההתססה גורמת לחלבון הסויה להתפרק, להיות זמין יותר לגוף וקל יותר לעיכול. הטופו עשיר בחלבון צמחי ובחומרים הנקראים פיטואסטרוגנים, מרכיבים הנלחמים במחלות רבות. טופו מומלץ במצבי בריאות רבים כגון: גיל מעבר, יתר לחץ דם, מניעת סרטן (בעיקר - שד, רחם, שחלות) , עודף משקל, אקנה, שחלות פוליציסטיות, תסמונת קדם וסתית, כאבי מחזור, מחלות לב וכלי דם, אוסטאופרוזיס ועוד

רכיבים:
500 גרם טופו מוצק‏
‏2 שיני שום כתושות‏
‏2 כפות זנגביל מגורר טרי‏
כף סוכר חום
שליש כוס רוטב סויה
‏1 כוס זרעוני שומשום
כף קורנפלור
‏2 כפות קמח חיטה מלאה‏
רבע כוס שמן קנולה

למטבל:‏
‏2 כפות רוטב צ'ילי מתוק
‏2 כפות ציץ ליים‏
‏2 כפות כוסברה טרייה‏
‏200 גרם יוגורט‏

אופן ההכנה:
שוטפים וחותכים את הטופו לקוביות 2.5‏X‏2.5 ס"מ. מניחים בתבנית שטוחה ‏עם השום, זנגביל, סוכר ורוטב סויה. מכסים את התבנית ומכניסים למקרר ‏לשעתיים. מסננים היטב.‏ מערבבי את השמשום, קורנפלור, קמח. מוסיפים את קוביות הטופו כדי לצפות ‏אותם. מחממים את השמן במחבת, מוסיפים את הטופו במנות עד שיזהיב. ‏מוציאים את הקוביות מן המחבת לנייר סופג.‏
מכינים את המטבל: מערבבים את כל החומרים טוב יחד.‏