משולשי פיתה פריכים עם מטבל חצילים - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
מנה זו יכולה להיות מנת פתיחה או כחלק עיקרי בארוחה קלה. זו מנה פיקנטית וטעימה ומה שמקנה לה את מרקמה העיקרי הינם החצילים. לחצילים יצא "שם רע" כירק לא מומלץ לאכילה אולי בגלל כי לרוב הוא עובר טיגון וסופג אחוזי שומן גבוהים. האמת היא שהחציל עשיר בסיבים תזונתיים, אשלגן, מגנזיום וויטמין C ולכן הוא מומלץ במצבי בריאות שונים כגון: חיזוק מערכת חיסון, עצירות, כאבי מחזור, גזים ונפיחות ועוד.

רכיבים:
חציל בינוני
פלפל אדום מנוקה מגרעינים וקצוץ
עפית מיץ לימון
כפית מיץ ליים
בצל ירוק קצוץ (החלק הלבן בלבד)
כפית גדושה זרעוני כמון
קורט קינמון טחון
קורט מלח
2 פיתות מקמח מלא
2 חלבוני ביצים טרופים קלות
גבעולי כוסברה לעיטור

אופן ההכנה:
קולים את החצילים מעל להבה פתוחה, או דוקרים במזלג מסביב ואופים בתנור עד שיתרככו. מצננים. בינתיים שמים במעבד המזון פלפל, מיץ לימון, מיץ ליים, בצל ירוק, כמון, קינמון ומלח.
מערבלים לתערובת חלקה ומשאירים בגביע המעבד.
מפרידים את הפיתות לשתי שכבות. טורפים קלות את החלבונים.
מברישים את החלבונים על הצד החלק של הפיתה וחותכים ל 8 משולשים (סה"כ 32 משולשים)
בודקים לעיתים תכופות. קולפים את החצילים.
מוסיפים לתערובת הפלפל שבמעבד המזון ומערבלים לתערובת חלקה.
מעבירים לקערת הגשה ומעטרים בכוסברה קצוץ. מגישים עם משולשי הפיתה.