מרק תפודים עם עלים ירוקים • טיפול בעצירות



איך המתכון מסייע בטיפול במצבי עצירות שונים?


מרק בריאות זה מכיל רכיבים שונים המסייעים לפעילות עיכול תקינה על ידי עידוד תהליכי פירוק וספיגה ואיזון פלורת המעי. מרק התפודים עשיר בירקות ועלים ירוקים המכילים כמויות גבוהות של סיבים תזונתיים מסיסים המהווים מצע טוב לאוכלוסיית החיידיקם הטובים במעי. בנוסף, המרק מכיל ירקות עתירים בנוגדי חימצון חזקים התורמים לאיזון וחיזוק המערכת החיסונית ובכך מאפשרים תמיכה חשובה להסדרת תהליכי עיכול שונים.


טיפול נטורופתיטיפול טבעי


רכיבים:
500 גרם תפוחי אדמה מזן דזירה - מנוקים היטב וחתוכים לקוביות
כרשה - החלק הלבן ומעט מהחלק הירוק רחוצה היטב וקצוצה‏
בצל בינוני קלוף וקצוץ
‏4 שיני שום כתושות
פיסת פלפלון חריף קצוץ דק
‏3 כוסות עלי חומעה (חמציץ) וסלקה (מנגולד) קצוצים גס‏
‏4 עגבניות בשלות קלופות וקצוצות‏
‏5 כוסות מרק צח מירקות‏
כפית מלח בישול
כפית פלפל שחור גרוס
‏3 כפות חומץ משובח (רצוי בלסמי)‏


אופן ההכנה:

מניחים את כל מרכיבי המרק בסיר גדול ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים ‏ומבשלים במשך כ-35 עד 40 דקות או עד שתפוחי האדמה רכים. מורידים מהאש ומניחים למרק להתקרר מעט. ערבלים את המרק בממחה או במעבד מזון. משפרים את התיבול.


מה הופך את החומעה [רומקס] ליעיל לעצירות?


חומעה [רומקס - Rumex crispus] הוא צמח מרפא מרכזי וחשוב בטיפול בכל מצבי עצירות שונים. החומעה הצהובה מכילה רכיבים שונים המסייעים לשיפור תהליכי עיכול שונים כגון עידוד הפרשות מיצי עיכול ומרה, עידוד תהליכי פירוק וספיגה. ברופאת צמחים מודרנית  הרומקס הוא כאמור אחד מצמחי המרפא המרכזיים בכל הקשור לבעיות עיכול תחתון. החלקים של הצמח אשר בשימוש הם השורשים. זהו צמח טוב גם לתמיכה בפעילות כבד תקינה וניקוי רעלים.


מנגולד וכיצד הוא מסייע לטיפול טבעי בעצירות?


המנגולד שייך למשפחת העלים הירוקים. הוא מכיל ריכוז גבוה של מינרלים וויטמנים חשובים בתרומתם להסדרת תהליכי עיכול  שונים כגון ברזל, סידן, אשלגן ומגנזיום. המנגולד מכיל גם כמות גבוהה של סיבים תזונתיים אשר תפקידן מרכזי בהסדרת איזון פלורת המעי על ידי עידוד צמיחת אוכלוסיית החיידקים הטובים במעי ובכך עידוד הסדרת תהליכי עיכול כלליים ובהם מצבי עצירות ויציאות לא סדירות.



אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..