מרק שעועית עם תירס וצ'ילי - מתכון בריא

יתרונות בריאותיים:
השעועית היא קטניה עשירה בברזל, סידן וסיבים תזונתיים. תכונות אלו הופכים את השעועית לטובה לשמירה על תהליכי עיכול תקין, עצירות, חיזוק העצמות, סיוע בהפחתת כולסטרול ועוד.

רכיבים:
2 כוסות שעועית חומה בהירה שהושרתה במים למשך הלילה‏
בצל גדול קצוץ דק
‏2 גזרים קלופים וקצוצים‏
גבעול סלרי גדול קצוץ דק
כפית אורגנו מיובש
‏3 שיני שום כתושות‏
כפית מלח
‏500 גרם עגבניות קלופות וקצוצות דק או 2 כוסות עגבניות משומרות מרוסקות‏
‏2 כוסות גרעיני תירס קפוא‏
‏1-2 כפות רוטב סויה‏
‏3 פלפלונים ירוקים חריפים קלויים וקצוצים‏
‏6 כפות כוסברה קצוצה‏
‏2 כוסות רצועות כרוב דקות‏

אופן ההכנה:
אם מעדיפים מרק פחות חריף, מקטינים את כמות הפלפלונים החריפים.‏
מסננים את השעועית ומעבירים לסיר. מכסים במים קרים ומביאים לרתיחה. ‏מבשלים במשך 5 דקות ומסננים.
מוסיפים לשעועית 10 כוסות מים קרים, בצל, ‏גזר וסלרי ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים חלקית ומבשלים ‏במשך כשעה. מוסיפים אורגנו, שום, מלח ועגבניות וממשיכים לבשל עד ‏שהשעועית מתרככת. מוסיפים תירס, מביאים שוב לרתיחה ומתבלים ברוטב ‏סויה לפי הטעם.‏ מסירים מהאש ובוחשים פנימה את הכוסברה. אם המרק סמיך מדי, מוסיפים ‏עוד מים רותחים ומתקנים את התיבול. שמים מעט כרוב בכל קערית מרק, ‏יוצקים את המרק ומגישים מיד.