מרק קר מסלרי וצנוניות - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הסלרי הוא ירק נפלא עתיר ביתרונות בריאותיים. הוא עשיר באשלגן וסידן אשר עשויים לסייע בשמירה על לחץ דם תקין ומאוזן וכן התמודדות טובה יותר עם דלקות בדרכי השתן.

רכיבים:
תרסיס שמן
‏2 כוסות של כרשה פרוסות דק (החלק הלבן בלבד)‏
‏2 כפיות אבקת קארי‏
‏4 כוסות גבעולי סלרי פרוסים דק‏
‏6 כוסות מרק צח מירקות או מים‏
חצי כוס קוביות תפוח אדמה
מלח ופלפל
‏6 צנוניות בינוניות פרוסות דק מאוד (שומרים 12 פרוסות לעיטור)‏
‏10 גבעולי פטרוזיליה (בלי עלים)‏
‏3 טיפות טבסקו‏
‏8 עלי סלרי קצוצים לעיטור‏

אופן ההכנה:
מרססים סיר גדול עם ציפוי אל – דבק בתרסיס שמן ומחממים מעל להבה בינונית. ‏מוסיפים כרשה, קארי וסלרי. מערבבים בכף עץ במשך כ- 5 דקות. מוסיפים מרק ‏ותפוחי אדמה, ומתבלים במלח ופלפל. ‏מביאים לרתיחה ומבשלים במשך 15 דקות. מוסיפים את הצנוניות ואת גבעולי ‏הפטרוזיליה ומבשלים במשך 3-4 דקות נוספות. מעבירים את המרק לממחה או ‏למעבד מזון ומערבלים לתערובת חלקה. מוסיפים את הטבסקו בזמן הערבול. ‏מעבירים את המרק לקערה, ותובלים בכלי של מי קרח, כדי לזרז את הצינון. ‏כשהמרק מצטנן, מתבלים במלח ופלפל, ומאחסנים במקרר עד לשעת ההגשה.‏ מעבירים את המרק לכלי הגשה, ומעטרים בפרוסות צנונית ובעלי סלרי קצוצים.