מאפה תפוחי אדמה ובצלים - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
בצל מכיל רכיבים תזונתיים בריאים במיוחד. הוא נחשב, כמו השום, כאנטיביוטיקה של הטבע. הבצל עשויי לסייע במגוון מצבי בריאות כגון: ייבוש ליחה, חיזוק חיסוני, שיעול, תולעי מעייים, סינוסיטיס, נזלות ואלגיות שונות. הבצל מכיל פיטוכימיקל בשם קוורציטין המוכר כבעל פעילות אנטי אלרגית..

רכיבים:
500 גרם בצלים קטנים‏
‏800 גרם תפוחי אדמה‏
כוס יוגורט 0% שומן‏
כפית פתית פלפל חריף
כף שום כתוש
כף זנגביל טרי מגורר
כוס מרק צח מירקות

תערובת תבלינים לטנדורי
כף כורכום
כף כמון טחון
כף כוסברה טחונה
כף הל טחון
כף קינמון טחון
כף אגוז מוסקט טחון
כף פלפלת קאיין

אופן ההכנה:
מערבבים יחד את תבליני הטנדורי, ומעבירים לצנצנת. מחממים תנור לחום בינוני ‏‏( 180 מעלות ). קולפים את הבצלים ואת תפוחי האדמה ופורסים לפרוסות בעובי ½ ס"מ. ‏מערבבים יחד יוגורט, פלפלון חריף, שום, זנגביל ו- 1 כף מתערובת התבלינים ‏‏( שומרים את השאר בצנצנת סגורה היטב ). מעבירים את פרוסות הבצל והתפודים ‏לקערה גדולה ומערבבים. מוסיפים את תערובת היוגורט ומפזרים בשכבה אחידה ‏בתבנית חסינת חום. יוצקים למעלה את המרק ואופים במשך ½ 1 שעות, עד ‏שהירקות מתרככים ופני המאפה משחימים. מגישים חם.