מאפה דוחן - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הדוחן הוא דגן נטול גלוטן ולכן מצוין לחולי צליאק ולרגישים לגלוטן. הוא עשיר ביותר בויטמין B3, אשלגן, סידן וברזל. מומלץ לאכול דוחן במצבי בריאות רבים כגון: נדודי שינה, מתח, חרדה, דיכאון, התכווצויות שרירים, אנמיה, אוסטאופרוזיס, יתר לחץ דם ומחלות לב וכלי דם.

רכיבים:
‏‏2 שיני שום קצוצות‏
‏3-4 כפות שמן זית‏
‏1 כוס דוחן‏
‏2 כוסות בצל שקוף‏
‏1 2\1 כוס סלרי קצוץ‏
‏6 כוסות עגבניות מרוסקות‏
‏1 כפית בזיליקום‏
‏1 כפית מלח‏
‏1 כפית אורגנו‏
‏2 כפיות דבש‏
‏2\1כוס זיתים שחורי מגולענים ופרוסים
‏2\1 כוס חתיכות קשיו או אגוזי מלך‏

אופן ההכנה:
לטגן את השום בשמן בסיר גדול, להוסיף דוחן, בצל, סלרי ולהמשיך לטגן כ 20 דקות, ‏תוך כדי ערבוב.‏ לערבל את העגבניות במערבל מזון ולהוסיף לסיר. להוסיף את יתר החומרים פרט ‏לאגוזים, לערבב היטב, להביא לרתיחה, להנמיך את האש ולהמשיך לבשל עד שהמים ‏נספגים.‏ להסיר מהאש להוסיף את האגוזים ולערבב. לצקת לתבנית אפיה משומנת ולאפות ב 180 ‏מעלות במשך חצי שעה.