כריך מקמח מלא עם ממרח עגבניות מיובשות - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
העגבניות הם ירק נפלא, עשיר בויטמין C ובפיטוכימיקל בשם ליקופן הנותן לעגבניה את צבעה האדום. ייבוש העגבניה מרכז את הליקופן וגורם לתכולתו להיות גבוהה יותר. בגלל המרכיבים הייחודיים שלה היא יעילה במצבים של: מניעת סרטן, בעיקר סרטן הערמונית וחיזוק מערכת חיסון, הצטננות, שיעול וליחה ועוד.

רכיבים:
ממרח עגבניות מיובשות (ראו מתכון בממרחים)‏
רבע פלפל אדום חתוך לרצועות
רבע פלפל ירוק חתוך לרצועות
מספר טבעות בצל יבש
‏2 כפות מרק צח מירקות‏
‏2 פרוסות לחם מקמח מלא
רבע כוס נבטי צנונית או נבטי אספסת (אלפלפה)‏

אופן ההכנה:
שמים את ממרח העגבניות בממחה קטן, ומערבלים כדי לקבל מרקם חלק יותר. ‏מאדים את הפלפלים ואת הבצל עם המרק במחבת קטנה במשך 5 דקות, עד ‏שיתרככו. מצננים.‏ קולים את פרוסות הלחם ומורחים בממרח העגבניות. מסדרים על ‏פרוסה אחת את הפלפלים ואת הבצל ועליהם מפזרים את הנבטים. ‏מכסים בפרוסת הלחם השנייה.‏ מגישים את הכריך עם סלט ירוק גדול ועם מרק על בסיס קטניות.