טופו - 10 יתרונות בריאותיים

 

טופו הוא למעשה תוצר תסיסה של פולי סויה. מקורו מסין שם התגלה והיה בשימוש מזה כ-2000 שנים. כיום הטופו נפוץ ביותר כמקור עיקרי לחלבון ברוב ארצות מזרח אסיה כגון יפן, תאילנד, סין ועוד. השימוש בו מגוון והוא יכול להתווסף לתבשילים רבים. הטופו עשיר בפיטואסטרוגנים - מרכיבים דמויי הורמונים שעשויים לאזן את רמות האסטרוגן בגוף ובכך לסייע למגוון מצבי בריאות בעיקר נשיים כגון: תופעות גיל מעבר, כאבי מחזור, שחלות פולציסטיות ועוד.

 

• מקור מצויין לחלבון צמחי

• מסייע בחיזוק עצמות

• עשיר מאוד בסידן

• טוב לתופעות גיל מעבר

• מסייע להסדרת מחזור חודשי

• תורם למניעת סרטן שד ושחלות

• מסייע לאיזון רמות כולסטרול

• מקנה תחושת שובע

• מסייע לתהליכי הרזיה

• מסייע באיזון רמות סוכר

 

טופו בריא?

בשנים האחרונות נשמעו טענות רבות כנגד הטופו בעיקר בגלל הסברה כי הוא גורם לסרטן בגלל תכולת פיטואסטרוגנים דמויי הורמוני האסטרוגן. על פי האגודה האמריקאית למניעת סרטן (ACA) מוצרי הסויה המסורתיים כגון טופו וטמפה דווקא מהווים גורם מגן מפני סרטן שד, רחם ופרוסטטה.


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.