טונה נוסח מרוקני - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הטונה הוא דג החי במים עמוקים והוא עשיר בחומצות שומן אומגה 3 -‏ חומצות שומן אלו הכרחיות לגוף ותפקידם במניעת מחלות רבות הוא חשוב.‏ אומגה 3 הינה חומר מוצא להורמוני מקומיים בעלי פעילות אנטי דלקתית, מדללת דם ועוד. דג טונה מומלץ במצבים של: מחלות לב וכלי דם, לחץ דם גבוה, סוכרת סוג 2, ועוד.

רכיבים:
1 ק"ג טונה
‏6 כפות שמן‏
‏1 כפית חריסה או סחוג‏
‏1 כפית כמון טחון‏
‏3 בצלים גדולים‏
‏1 כפית ראס אל חנות (צפורן, זנגביל, קינמון, אגוז מוסקט, הל ופלפלונים חריפים)‏
פלפל שחור טחון טרי
‏1 כפית קינמון טחון‏
שלושה רבעים כוס חומץ או יין אדום
‏1 כף דבש‏
‏1 כוס צימוקים
‏1 לימון‏
מלח

אופן ההכנה:
רוחצים ומייבשים את הטונה. שמים 4 כפות מהשמן בכלי רדוד, מערבבים פנימה מחצית ‏מהכמות של החריסה, כמון טחון וקורט מלח. מערבבים היטב. מוסיפים את הטונה, ‏והופכים אותה בתערובת, כדי לצפותה.מכסים, ומניחים במקרר לשעה. מוציאים את הטונה ‏מהתחמיץ. מחממים את שארית השמן בקדירה, מטגנים את אומצות הטונה במשך 5 דקות ‏מכל צד. בנתיים, קולפים ופורסים את הבצל. מוציאים את הטונה מהקדירה ומוסיפים בצל, ‏מטגנים עד שנעשה שקוף. מוסיפים את שארית החריסה ואת הראס אל חנות. מוסיפים ‏פלפל וקינמון, ומערבבים מעל להבה נמוכה, במשך 3 דקות. מוסיפים לקדירה חומץ או יין, ‏דבש, צימוקים, מרתיחים עד שכמות הנוזלים פוחתת בשליש. מחזירים את הטונה לקדירה, ‏מכסים ומבשלים במשך 40 דקות עד שהטונה מתרככת. מסירים מהאש, מצננים.‏ מסירים את קליפת הלימון, פורסים לפרוסות דקות, מעטרים את הטונה ומגישים עם סלט ‏ירוק.