חריימה דגים - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הבקלה הוא דג שחי במים עמוקים. דגי מים עמוקים הם חיית הציד האחרונה שמגיעה לשולחננו בעולם המודרני. דג פרא זה עשיר בחומצות שומן אומגה 3 -‏ חומצות שומן הכרחיות לגוף ותפקידם במניעת מחלות רבות.‏ אומגה 3 הוא חומר מוצא להורמוני מקומיים בעלי פעילות אנטי דלקתית, מדללת דם ועוד. דג בקלה מאוד מומלץ במצבים של: מחלות לב וכלי דם, לחץ דם גבוה, סוכרת סוג 2, טרשת נפוצה, לופוס, קרוהן וקוליטיס ועוד.

רכיבים:
‏1 ק"ג בקלה מושרית מעט במי חומץ
כף שמן
‏1 קופסאת רסק עגבניות‏
‏2 שום כתוש‏
כפית פפריקה מתוקה
כפית פפריקה חריפה
כפית כמון
כפית מלח
‏2 פלפלים ירוקים חתוכים לרצועות‏
‏2 פלפלים יבשים גדולים מתוקים‏
אפשר – 2 פלפלים חריפים חתוכים‏
חצי כוס כוסברה קצוצה

אופן ההכנה:
מחממים את השמן בסיר, מוסיפים את רסק העגבניות והתבלינים, מוסיפים כשני כוסות מים ובוחשים. ‏מוסיפים את הירקות ומביאים לרתיחה ואז מוסיפים את פרוסות הדג. דואגים שהדגים יהיו מכוסים ‏ברוטב. מבשלים על אש קטנה כחצי שעה. לקראת סוף הבישול טועמים ומתקנים את התיבול ומוסיפים ‏חצי כוס כוסברה קצוצה לתבשיל.