זירוז קצב חילוף חומרים להרזיה בריאה

 

שאלה
אני בת 37, עובדת בתפקיד בכיר ומקדישה לעבודה שעות רבות במהלך היום. עד גיל 30 שמרתי על משקל תקין פחות או יותר אבל אז ילדתי את בני הראשון ומאז אני לא מצליחה לחזור למשקל לפני הלידה. מאז ילדתי עוד פעמיים. במהלך השנים הללו ניסיתי כמה פעמים להרזות אבל אחרי מספר חודשים העלתי שוב במשקל ואפילו יותר. למרות שעשיתי דיאטות שונות וניסיתי כל מיני שיטות הרזיה תמיד חזרתי שוב והעלתי במשקל. אני מתחילה להתייאש מהעניין ומקריאה באינטרנט אני מבינה שאולי יש לי בעיה בחילוף החומרים. האם באמת יתכן ונוצר מצב שחילוף החומרים שלי השתבש? האם יש ללידות קשר לכך שחילוף חומרים בגוף לא עובד כמו פעם? מה אוכל לעשות על מנת לשמור על משקל תקין בלי לסבול יותר מידי?

 

תשובה

את מתארת מצב שכיח ונפוץ. שמירה על משקל תקין לאורך זמן היא בעיה איתה מתמודדים רבים מאיתנו. אולם היא בהחלט לא משימה בלתי אפשרית. נכון שלעיתים תהליך ההרזיה והשמירה על המשקל נדמה כבלתי אפשרי אבל כמו בכל בעיה צריכים להבין את הסיבה הגורמת לקושי ולנטרל אותה ואז התהליך הופך לקל, נעים, בריא ומהנה. הגוף שלנו משתנה כל הזמן ואיתו תהליכים שונים כולל תהליך המטבוליזים (חילוף החומרים) אצל נשים העניין מורכב יותר מאחר ונפל בחלקנו להרות וללדת. הריון ולידה גורמים לשינויים פיזיים ונפשיים גדולים ודרמטיים. במהלך ההריון מתחוללים שינויים הורמונליים היכולים להשפיע על מקצבי הגוף השונים ובכללם, כאמור על מקצבי העיכול, השינה, האכילה וכו'. אולם גם תהליך ההריון והלידה לא אמורים למנוע מכל אחת מאיתנו לשוב למשקל תקין. אז אנא אל ייאוש! שיבוש קצב חילוף החומרים אינו בעיה חמורה ובטח לא סיבה למצב רוח רע.. מה עושים? מתחילים לעבוד! מבחינתי תהליך הרזיה ושמירה על משקל תקין מתחיל בפעולה אחת וחשובה ביותר והיא ההבנה כי הרזיה ומשקל תקין אינם מבצע חד פעמי(!) ברגע שרעיון זה מופנם כל תהליך ההרזיה הופך למשהו אחר.


הדרך הטבעית להרזיה בריאה

להבנתי המקצועית והאישית הרזיה ומשקל תקין שווים לאורח חיים בריא. אין משהו אחר.. אח"כ יש צורך להבין מהם המזונות הרעים לנו ומהם המזונות הטובים לנו ולהרכיב את התזונה שלנו על פיהם. כל אדם אשר יצרוך מזונות אופטימליים ויעסוק בפעילות גופנית מתונה יגיע למשקלו הנכון. המזונות הרעים לנו הם הסיבה העיקרית לעודף המשקל ולצרות בריאותיות רבות אחרות. אני אשלח לך במייל את תכנית התזונה הנכונה למשקל תקין ופשוט תתחילי לאכול את המזונות הנכונים. את יכולה לצרוך מהם כמה שאת רוצה! אבל רק מהם! זה דבר שני.


צמחי מרפא להפחתת חשק למתוק וזירוז חילוף חומרים

דבר שלישי הוא צמחי מרפא. על מנת להגיע במהירות למשקל תקין, במיוחד על מנת להוריד את רמות התסכול ולהרגיש שהעניין אפשרי, אני מאוד ממליצה להשתמש בצמחי מרפא - הם מסייעים להגברת תהליכי עיכול וזירוז חילוף חומרים בגוף ובכך מסייעים בהגדלת ההוצאה הקלורית ובירידה מהירה יותר במשקל (ללא פגיעה בבריאות) בנוסף יש צמחי מרפא המסייעים לטפל באחת הבעיות הקשות ביותר בתהליכי הרזיה והיא הצורך במתוק. צמחי המרפא מאזנים את רמות הסוכר בדם ובכך מפחיתים באופן משמעותי את הדחף לאכול משהו מתוק, גם אחרי ארוחה. מעבר לצמחי המרפא ולתכנית התזונתית שתקבלי עליך להתחיל לעשות פעילות גופנית. אין צורך להפוך לאתלטית את פשוט יכולה להתחיל ללכת בקצב מתון 2-3 בשבוע. עשי זאת מתוך הנאה ומתוך תחושה של כיף. אם לא מתאים לך נסי למצוא פעילות שכן תעשה לך טוב.. הפעילות חשובה לנו לא רק להרזיה אלא גם לבריאות כללית. לסיכום אין צורך לסבול ובוודאי אין מקום לייאוש. 4 הפעולות שציינתי הם המפתח למשקל תקין לאורך שנים רבות לצד בריאות אופטימלית..


לילך נהרי-נטורופתית מומחית