האם צמח הג'ימנמה יכול לסייע בהורדת רמות סוכר

 

שאלה
אני בת 61 עם סוכרת סוג 2 מטופלת ב- Novonorm 0.5mg - שלוש פעמים ביום. עד לפני זמן לא רב רמות הסוכר אצלי היו פחות או יותר מאוזנות עם התרופה, אבל לאחרונה רמות הסוכר התחילו להעלות והרבה מעל הנורמה. אני מעוניינת מאוד לנסות ולהוריד שוב את רמות הסוכר לרמות סבירות ובצורה טבעית. חברה טובה המליצה לי על צמח שנקרא ג'ימנמה והיא אמרה שהוא טוב במיוחד לאיזון רמות הסוכר. האם את מכירה את הצמח הזה? האם הוא צמח מרפא מוכר באופן כללי? יש הוכחות שהוא יעיל? מה עוד אפשר לעשות כדי לאזן רמות סוכר בדם?



תשובה

סוכרת סוג 2 זו מחלה שקטה ולרוב החולה לא ירגיש סימפטומים דרמטיים, האבחון נעשה בבדיקות דם תקופתיות. בנוסף, סוכרת סוג 2 היא מחלה פרוגרסיבית, כלומר, ככל שהזמן עובר ולא מטפלים בשורש הבעיה שגורמת למחלה, המצב הולך ומחמיר והנזק לגוף נעשה גדול יותר. הרבה מטופלים מדווחים שתרופות עוזרות לאזן רמות סוכר לתקופה ולאחר מכן, עקב עליה ברמות הסוכר, יש שוב לעלות את מינון התרופות, להוסיף סוגים נוספים של תרופות, ובמצב שהתרופות לא עוזרות יותר יש להזריק אינסולין. ההחמרה עשוייה להמשך בדרך כלל, במשך שנים אולם ניתן ואפשרי למנוע אותה עם שינוי אורח חיים והתאמה של תכנית טיפול נטורופתית.



טיפול נטורופתי יכול מנוע התקדמות סוכרת סוג 2 ואף לגרום לנסיגה

אחד הכלים היעילים לטיפול בסוכרת סוג 2 הינם צמחי מרפא. צמח הג'ימנמה הינו מהצמחים המובילים בטיפול בסוכרת. הוא נחקר רבות ונמצא יעיל ביותר לטיפול בסוכרת סוג 2. צמח זה מכיל תערובת ספונינים שנקראת גורמרין. תערובת זו הינה פוליפפטידים המכילים 35 חומצות אמינו. הג'ימנמה מאזנת רמות HBA1C, בעלת כושר לבצע התחדשות של איי לנגרהנס בלבלב המפרישים את הורמון האינסולין. הג'ימנמה בעלת השפעה מאזנת על רמות הסוכר בדם בזכות המבנה שלו אשר מסייע למתן רמות סוכר והשפעתו על קליטת אינסולין, הפרשת אינסולין מתאי בטא בלבלב, מפחית תאבון וצורך במתוק. כמו כן הג'ימנמה מאזנת רמות כולסטרול. בנוסף לצמחי המרפא חשוב לבדוק מה את אוכלת ומהו אורח חייך. שינוי תזונתי הינו הכרחי בטיפול בסוכרת מסוג 2 ובמניעת סיבוכיה. תזונה עם אינדקס גליקמי נמוך, עשירה בסיבים, יעילה ביותר לאיזון רמות סוכר.


לסיכום, צמח הג'ימנמה יכול לסייע בהורדת רמות סוכר על ידי

צמחי מרפא: מאזני רמות סוכר, מגבירים רגישות תאים
תזונה: בעלת אינדקס גליקמי נמוך, עשירה בסיבים
פעילות גופנית: לשמירה על משקל גוף תקין ואיזון רמות סוכר