דג סלמון אפוי - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
מקורו של דג הסלמון הוא הים הצפוני. דג זה עשיר בחומצות שומן אומגה 3 - ‏חומצות שומן הכרחיות לגוף ותפקידם במניעת מחלות רבות.‏ אומגה 3 הינה חומר מוצא להורמונים מקומיים בעלי פעילות אנטי דלקתית, מדללת דם ועוד. דג סלמון מאוד מומלץ במצבים של: מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת סוג 2, טרשת נפוצה, לופוס, קרוהן וקוליטיס ועוד.

רכיבים:
דג סלמון קפוא
מיץ מ 3 לימונים‏
‏3-2 שיני שום פרוסות לפרוסות‏
פלפל שחור שלם
עשבי תיבול כגון: רוזמרין, פטרוזיליה, ריחן, טימין, מיורן

אופן ההכנה:
מפשירים את הדג במיץ הלימון ומסננים. מניחים על תבנית עם נייר אפייה ‏ומכסים את הדג עם השום, הפלפלים ועשבי התיבול המועדפים.‏ מחממים בתנור שחומם מראש בחם בינוני-גבוה כ 25 דקות.‏