דג בקלה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
בקלה הוא דג מים עמוקים. דג פרא זה עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3 -‏ חומצות שומן הכרחיות לגוף. לאומגה שלוש תפקיד חשוב במניעת מחלות רבות. האומגה 3 משמשת כחומר מוצא להורמונים שונים אנטי דלקתיים ומדללי דם. תכונות אלו מסייעות במצבים כגון: סוכרת סוג 2, טרשת נפוצה, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה ועוד.

רכיבים:
פילה בקלה

אופן ההכנה:
שוטפים במים ומשרים במיץ לימון למשך כשש שעות או יותר. לפני ההכנה שופכים את הלימון.

אופציה א':
- בתחתיתה של תבנית אפייה/בישול מפזרים פרוסות דקות של בצל, קישוא או עגבניה.
- מכינים בלילה מ: שמן זית, שום, מלח, לימון ועלים ירוקים: שמיר, פטרוזיליה, נענע, בזיליקום וכדומה.
- מפזרים את הבלילה על תחתית התבנית ועל הדגים.
- מכסים את הדג בנייר כסף מלמעלה.
- מכניסים לתנור בחום בינוני (180 מעלות) למשך כ 45 דקות.
- לאחר מכן מורידים את נייר הכסף ונותנים זמן נוסף על מנת שהדג יקבל צבע.
- אם חסר נוזלים ניתן להוסיף מים ו/או יין לבן.

אופציה ב':
במקום הבלילה מכינים רוטב עגבניות: רסק עגבניות, בצל מטוגן, פלפל חריף, יין אדום, שום, מלח וקצת סוכר.
שיטת ההכנה דומה אבל כאן אין צורך בנייר כסף.

אופציה ג':
בלילה פשוטה של שמן זית, לימון, מלח ורוזמרין.
במקרה זה שוב יש צורך בנייר כסף.