ביוטין | מידע מפורט

 

תפקידי ביוטין

• מסייע בגדילה/צמיחת תאים.‏
• מטבוליזם של פחמימות, שומנים וח' אמינו – פועל בניצול יעיל של תאום מרכיבי מזון.‏
• נחוץ לבריאות העור והשיער.‏
• בעל תפקיד חשוב בשמירה על רמות גלוקוז בדם.‏


מקורות במזון לביוטין

• נוצר במעיים ע"י חיידקים פרוביוטים.‏
• מזון – שמרים, חלמון ביצה מבושלת, בשר, מוצרי חלב, דגי ים, דגנים מלאים, פולי סויה.‏


סימני חסר בביוטין

נדיר למצוא חסר באנשים בוגרים.‏ אנמיה, איבוד שיער, רמות מוגברות של גלוקוז בדם בצום, חיוורון, איבוד תאבון, בחילות, כאבי ‏שרירים, כאב/שריפה בלשון


סיבות לחסר בביוטין

‎•‎ חלבון ביצה מכיל חומר הנקרא אבידין הקושר ביוטין וגורם להיות לא זמין בגוף.‏
‎•‎ אנטיביוטיקה.‏
‎•‎ תרופות סולפה.‏
‎•‎ שומנים מחומצנים – פוגעים בפלורת המעי.‏
‎‎• לאנשים השומרים על תזונה צמחונית יש סינתזה מוגברת של ביוטין במעיים.‏

 


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.