התרומה הבריאותית של קטניות

 

קטניות היא משפחה גדולה המאופיינת בריכוז גבוה של חלבונים ופחמימות מורכבות מה שהופך אותה לקבוצה עיקרית בסיוע למצבי בריאות כגון : סוכרת סוג 2, כולסטרול גבוה בדם, לחץ דם, בעיות עיכול שונות כגון עצירות, תהליכי הרזיה בריאים ניקוי רעלים מהגוף ועוד.


התרומה הבריאותית של קטניות



עדשים

טובים לאיזון כולסטרול, מסייעים בשיפור עיכול, טובים במיוחד למצבי עצירות. מכילים את כמות הסיבים הגבוהה בין סוג הקטניות, וכן הן הקלות ביותר לעיכול.

פול

מסייע לדלקות בדרכי השתן, טוב לשיעול עם ליחה, מסייע לניקוי רעלים. הפול אסור לסובלים מרגישות לסולפה (D6PG) מהווה מקור חלבון מרכזי במטבח המצרי.

חומוס

המוכר בין סוגי הקטניות, עשיר במיוחד בחלבון ולכן מומלץ לספורטאים כמקור לאנרגיה מתמשכת. תורם לאיזון רמות סוכר והגברת תחושת השובע לאורך זמן.

שעועית

טובה למצבי אנמיה מאחר ועשירה ביותר בין הקטניות בברזל, מקור טוב לסידן ובכך לחיזוק העצמות, שעועית עשירה במינרל אשלגן התורם לאיזון ושמירה על לחץ דם תקין.

תורמוס

קטנייה הנפוצה כחטיף עממי בשווקים השונים במזרח התיכון. עשירה בויטמיני B ולכן יכולה לסייע בהרגעה, שיפור מצב רוח, שיפור קשב וריכוז ואיזון מע' העצבים.

סויה

קטניה זו מכילה חומרים בשם פיטואסטרוגנים - חומרים אלו דמויי אסטרוגן היכולים לסייע בהגנה בפני אסטרוגן העלול לסרטן ולכן עשויים לסייע במניעת סוגי סרטן שונים.

מאש

מאש מוכרת במיוחד לניקוי רעלים מהגוף ושיקום הכבד. מקורה בסין שם נהוג להכין ממנה נבטים. מכילה מינרלים שונים החשובים לשמירה על בריאות העצם הלב וכלי הדם.

אפונה

קטנייה זו דלת קלוריות ולכן מומלצת לתהליכי הרזיה ודיאטה, מסייעת לאיזון רמות סוכר בדם, אפונה יבשה מהווה מקור טוב לחלבון צמחי. מומלצת לנשים בהריון. 


המידע בדף זה מבוסס בעיקרו על ערכים תזונתיים במזון על פי ה USDA


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.



טיפול נטורופתיטיפול טבעי