פלואור - Fluorine | מינרל - מידע מפורט

 

פלואור לא זכה להכרה רשמית כמרכיב חיוני אבל מצאו שהוא מסייע בהגנה מפני עששת.

המקורות הכי טובים לפלואור הם מים, תה שחור, דגי ים עם עצמות.

כלי הבישול משפיעים על תכולת פלואור במזון: אלומיניום מוריד את הכמות, טפלון מעלה את כמות ה פלואור. פלואור מגן על השיניים מפני עששת על ידי קשירתו לאמייל של השן. בכך הוא מסייע לעמידות השן בפני חומציות שיוצרים חיידקים שונים.
הרעלת פלואור נצפית בבני אדם כאשר האספקה היומית עולה על 2 מ"ג ביום. סימני ההרעלה כוללים נקודות לבנות על השיניים, ירידה בתאבון, פגיעה בתפקודי כליות (קריאטנין עולה) ופגיעה במערכת העצבים. מצב של רעילות מזרז בריחת סידן מהעצמות.

 


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.