מקורות צמחיים לברזל

 

ברזל הוא מינרל חשוב. מרכיב בהומוגלובין ומקנה לו את הצבע האדום. חוסר בברזל הוא אחד השכיחים, זאת לרוב בגלל תזונה לקויה, בעיות ספיגה, אובדן דם ממקורות שונים ועוד. קפה וחלב הם מזונות המוכרים כמעכבי ספיגה של ברזל בגוף. תזונה נכונה יכולה לסייע בשיפור יכולת הספיגה של הגוף ובכך לסייע ביכולת ספיגת ברזל ושאר המינרלים והוויטמינים.


מקורות לברזל צמחי


צמחי מרפא לעיכול תקיןצמחי מרפא עצירות ועיכול תקין



עלים ירוקים

רוב סוגי העלים הירוקים מכילים ברזל בכמות גבוהה. ככל שהעלים ירוקים יותר כמות הברזל גבוהה יותר.

 

קטניות

סוגי קטניות שונים כגון שעועית שחורה, שעועית מנומרת -פינטו וכן פולי סויה ואפונה יבשה.

 

גרעינים ופירות יבשים

גרעינים שונים כגון גרעיני דלעת, חמניה, זרעי צ'יה ופשתן וכן פירות יבשים כמו משמש ועגבניות.

 

תבלינים ואצות

סוגי עלים יבשים ותבלינים כגון טימין, פטרוזיליה יבשה וכן ספירולינה ואצת אגר מכילים כמות גבוהה של ברזל זמין.


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.