חשיבות שומן בריא בתזונה

 

שיטות הרזיה רבות דוגלות בהימנעות מצריכת שומן בתזונה.. שיטות אלו הובילו למושגים כגון "דל שומן" אשר עושים לעיתים יותר נזק מתועלת. מדוע? מאחר ויש סוגי שומן אשר הם הכרחיים וחשובים ביותר לבריאות הגוף וחסר שלהם עלול להוביל למצבי חולי. יתרה מזאת, מחקרים רבים מצאו קשר ישיר בין ירידה בריאה במשקל וצריכת שומנים בריאים בתזונה. בנוסף, מזונות המכילים שומן בריא הם מקור לוויטמינים חשובים לגוף כגון ויטמין E. לפניך מקורות בתזונה לשומן בריא!


צמחי מרפא לניקוי רעלים מהגוף


חשיבות שומן בריא בתזונה


אבוקדו

עשיר בשומן חד בלתי רווי שאינו נוטה להתחמצן וחשוב לבריאות כלי הדם והלב, בנוסף אבוקדו עשיר בויטמין E - נוגד חימצון רב עוצמה חשוב לתהליכים רבים בגוף.


שוםשום

מכיל שומן רב בלתי רווי, מקור טוב לאומגה 6 חומצת שומן חיונית לתהליכים רבים בגוף, בנוסף עשיר במינרלים הטובים למצבי בריאות כגון: חיזוק עצמות, לחץ דם ועוד. 


זרעי צ'יה

עשירים בשומן רב בלתי רווי מסוג אומגה 3 - חומצת שומן חיונית בעלת פעילות אנטי דלקתית חזקה, מדללת דם. מסייעת בהורדת כאב, איזון לחץ דם וחיזוק חיסוני.


אגוזי מלך

עשירים בשומן רב בלתי רווי מסוג אומגה 3. חומר הבונה את קרומי התא בגוף בכלל ובמערכת העצבים בפרט. אגוזי מלך מסייעים גם לאיזון רמות כולסטרול בדם.


זרעי פשתן

עשירים בשומן רב בלתי רווי מסוג אומגה 3 - הידועים כמסייעים לשיפור מצב רוח, בנוסף זרעי פשתן מכילים פיטואסטרוגנים הטובים להקלה של תופעות גיל המעבר. 


שמן זית

עשיר בחומצות שומן מסוג חד בלתי רווי, עשיר בויטמין E, שילוב זה יעיל ספציפית לחיזוק מערכת הלב וכלי הדם, מניעת תהליכי הזדקנות ושמירה על תקינות התאים.


שקדים

מהווים מקור טוב לחומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה 6. המשמשים מרכיב משמעותי בתהליכים רבים בגוף. טובים לדילול דם ושמירה על בריאות הלב.


גרעיני דלעת

עשירים בחומצות שומן רב בלתי רוויות ומהווים מקור טוב לאבץ, אשר בצוותא תורמים לשמירה על שיער ועור בריאים, חיזוק מערכת החיסון, חיזוק מערכת העיכול. 


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.