ויטמינים - תפקידים ומקורות במזון

 

ויטמינים הם חומרים להם אנו זקוקים בכמויות קטנות מאוד. ישנם חילוקי דעות בהגדרת ויטמין, אולם ברור כי חומרים אלו נחוצים לנו לתהליכים קיומיים בסיסיים שונים בגוף כגון חיזוק מערכת החיסון, חיזוק העצמות, שיפור תהליכי עיכול, ניקוי רעלים, עצירות, האטת תהליכי הזדקנות ועוד.


צמחי מרפא לניקוי רעלם מהגוףצמחי מרפא לניקוי רעלים מהגוף


ויטמינים - תפקידים ומקורות במזון


צמחי מרפא לעיכול תקיןצמחי מרפא עצירות ועיכול תקין



ויטמין A

תורם לשמירה על בריאות העיניים, מסייע לחיזוק חיסוני, תורם לבריאות העור וחשוב לגדילה והתפתחות תקינים.
מקורות במזון:
מזונות כתומים, מנגו גזר, בטטה, משמש, דלעת, ירקות בצבע ירוק כהה.

ויטמין B1

נוטל חלק בתהליכי ייצור אנרגיה בגוף, הוא חשוב לעידוד גדילה תקינה וכמו כן תורם להזנה ואיזון מערכת העצבים.
מקורות במזון:
מזונות כתומים, מנגו , גזר, בטטה, משמש, דלעת, ירקות בצבע ירוק כהה.

ויטמין B2 

מסייע לגדילה תקינה, נוטל חלק בייצור אנרגיה בגוף, תורם לשמירה על עור בריא וכן מסייע בהסדרת תהליכי עיכול שונים.
מקורות במזון:
שקדים, פטריות, עלים ירוקים, ירקות, חיטה מלאה, קטניות ועוד .

ויטמין B3 

מסייע בייצור אנרגיה בגוף, מסייע באיזון מערכת העצבים, תורם להסדרת פעולות עיכול ונוטל חלק במע' הנשימה.
מקורות במזון:
אורז מלא, תרד, עלים ירוקים, עדשים, גרעיני דלעת, אגוזים, סויה ועוד.

ויטמין B5

תורם לתהליכים חיסוניים בגוף, הוא מסייע באיזון מערכת העצבים ותורם לעמידות הגוף בפני מתחים.
מקורות במזון:
ירקות כתומים, בטטה, גזר, קמח מלא, קישוא, דבש מלכות, זרעי חמניה ועוד.

ויטמין B6

מסייע לאיזון מערכת העצבים, עוזר בייצור אנרגיה בגוף, מסייע בתהליכי חילוף חומרים של חלבונים.
מקורות במזון:
אורז מלא, נבטים שונים, פירות שונים, כוסמת, קינואה, עדשים, חומוס ועוד .

ויטמין B7

מסייע באיזון מערכת העצבים, תורם לגדילה תקינה של תאים בגוף, מסייע בתהליכי חילוף חומרים.
מקורות במזון:
קמח מלא, דגנים, קטניות, חומוס, כוסמת, דוחן, גרעיני חמניה, אגוזים ועוד .

ויטמין B9 - חומצה פולית

חשובה להתפתחות תקינה של העובר, תורמת לתקינות מע' העיכול ותהליכי ייצור תאי דם אדומים.
מקורות במזון:
תרד, חסה, קייל, אפונה, קטניות, דגנים, נבטים שונים, לפת ועוד.

ויטמין B12

חשוב לתהליכי ייצור תאי דם אדומים. כמו כן הוא שותף לתהליכי איזון מע' העצבים.
מקורות במזון:
מבחינה תזונתית זמין במזון מן החי. בחוסר נלקח כתוסף .

ויטמין C 

מסייע לחיזוק חיסוני, תורם לבניית רקמות בגוף, נוגד חימצון חזק, מסייע לתהליכי ייצור הורמונים.
מקורות במזון:
ירקות ופירות שונים, גויאבה, פלפל אדום, תות שדה, פירות הדר ועוד .

ויטמין D 

עוזר לספיגת המינרלים סידן וזרחן בגוף, מסייע בתהליכי בניית עצמות וחיזוק שיניים.
מקורות במזון:
במצב תקין הגוף מייצר לבד ע"י חשיפה לשמש. בחוסר נלקח תוסף .

ויטמין E 

תורם לשמירה על תקינות ושלמות התאים בגוף, נוגד חימצון חזק, מאט תהליכי הזדקנות שונים.
מקורות במזון:
אגוזים שונים, קטניות, ירקות ירוקים, דגנים, גרעינים, שמן מהצומח ועוד.

ויטמין K 

משמש בגוף לבניית עצמות וכלי דם. נוטל חלק מרכזי בתהליכי קרישת דם.
מקורות במזון:
חסה, ברוקולי, עלים ירוקים, פטרוזיליה, ריחן, עלי מנגולד, אפונה ועוד.


צמחי מרפא לטיפול בדלקות גרון שיעול וליחה



התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.