הורדת חשק למתוק

 

חשק למתוק הוא אחד המכשולים הגדולים ביותר בכל תהליך הרזיה. הצורך החזק באכילת משהו מתוק, במיוחד אחרי ארוחה עשוי להצביע פעמים רבות על חוסר איזון תזונתי וכן על התמכרות יתר לפחמימות וסוכר לבן. יש הקושרים חוסרים במינרלים מסויימים כגון כרום בתשוקה למתוק. יחד עם זאת ידוע כי חוסר איזון רמות סוכר בדם הוא אחד הסיבות המרכזיות לתחושת רעב מתמשכת ותשוקה למתוק. לבעיה זו יש פתרונות מצויינים הן ממזונות והן על ידי צמחי מרפא. הקינמון, לדוגמא, נחקר רבות והוא נמצא בשימוש מרכזי במוצרים רבים המיועדים לאיזון רמות סוכר בדם. הוספת קינמון לאוכל, או שתיית תה קינמון יכולים לסייע בהפחתת החשק למתוק. כמו כן צמח המרפא ג'ימנמה הוא אחד המוכרים בתחום איזון רמות הסוכר. היכולת להפחית את החשק למתוק יכולה לסייע בצורה משמעותית ביותר בכל הרזיה ולעיתים להיות ההבדל בין הצלחה בהורדת משקל ובין כישלון. שילוב צמחים ומזונות אלו יכולים לסייע לך בהורדת החשק למתוק ולסייע גם לאיזון רמות סוכר בדם.


הורדת חשק למתוק

קינמון:

לקינמון טעם מתקתק והוא נחשב לאחד התבלינים המוכרים והנחקרים בתחום איזון רמות הסוכר. בשל יכולת זו של הקינמון הוא טוב מאוד למטרת הורדת חשק למתוק מיוחד אחרי ארוחות לא מאוזנות. ניתן לשלב קינמון טחון או לשתות כחליטה.

ג'ימנמה:

זהו אחד מצמחי המרפא החשובים באיזון רמות סוכר בדם והורדת החשק למתוק. הג'ימנמה יכולה לגרום להפחתת רגישות קולטני הטעם המתוק על הלשון עד לרמה שגרגירי סוכר ירגישו כאילו הם היו גרגירי חול. את הג'ימנמה ניתן לצרוך בחליטה אחרי ארוחות.

שומר:

לשומר ערך קלורי נמוך ביותר והוא עשיר מאוד בסיבים, תכונות אלו הופכות אותו למאכל מצויין כאשר עולה הצורך והחשק למתוק. השומר מתעכל בצורה איטית ומסייע מאוד להרגעת מערכת העיכול וכן להפחתת נפיחות, גזים או כאבי בטן. אכלו שומר בכל הזדמנות בין הארוחות.

תפוח עץ:

מה לא נאמר על הפרי הנפלא הזה. תפוח עץ עשיר מאוד בפקטין ובסיבים תזונתיים העוזרים מאוד להסדרת תהליכי עיכול ולהפחתת החשק למתוק. ישנם זנים של תפוחים מתוקים לכשעצמם יכולים להוות תחליף מצויין למתוקים אחרים. שלבו אכילת תפוח עץ בין הארוחות להפחתת הרעב והחשק למתוק.