בריאות צבעי המזון

 

מחקרים אשר בוצעו בשנים האחרונות גילו כי מזונות רבים מכילים רכיבים חשובים במיוחד לבריאות. רכיבים אלו קרויים פיטוכימיקלים. חלק מהפיטוכימיקלים הם למעשה הפיגמטים אשר מקנים למזון את צבעו האופייני. פיגמנטים אלו יחד עם הפיטוכימיקלים, עשויים לתרום רבות לבריאותנו ובצורות שונות. ההמלצה הכללית היא לצרוך מזונות מכול הצבעים כמה שניתן. נהוג לחלק את המזונות ל-5 קבוצות צבעים כאשר לכל קבוצת צבע יש תכונות בריאותיות ייחודיות לה. אלו קבוצות הצבעים והיתרונות הבריאותיים של כל אחת:


צמחי מרפא לניקוי רעלם מהגוףצמחי מרפא לניקוי רעלים מהגוף


בריאות בצבעי המזון


צמחי מרפא לניקוי רעלם מהגוףצמחי מרפא לניקוי רעלים מהגוף


צבע אדום

מזונות בצבע אדום עשירים בלייקופן ואנתוציאנינים - אלו נוגדי חימצון רבי עוצמה והם טובים במיוחד למלחמה בסרטן וכן לשמירה על הלב.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע האדום:
תפוח עץ, פלפל אדום, תות שדה, אבטיח , עגבניה, רימון, פטל, צנון וצנונית ועוד


צבע כתום

מזונות בצבע כתום עשירים בפיגמנטים כגון בטא-קרוטן, אלפא-קרוטן וקרטנואידים המוכרים ביכולתם להלחם בסרטן וכן בסיוע לחיזוק המערכת
החיסונית בגוף.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע הכתום:
גזר, דלעת, בטטה, מלון כתום, נקטרינה, מנגו, משמש, אפרסק, תפוז, תירס ועוד


צבע ירוק

מזונות בצבע ירוק מכילים כלורופיל המסייע למלחמה בסרטן ובעיקר לוטאין התורם לשמירה על ראייה תקינה.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע הירוק:
מלפפון, אבוקדו, עלים ירוקים, תרד, חסה, כרוב, ברוקולי, קישוא, עשבי תיבול ועוד


צבע סגול

מזונות בצבע סגול עשירים בפיגמנטים הקרויים אנתוציאנינים שהם נוגדי חימצון רבי עוצמה המסייעים רבות להאטת תהליכי הזדקנות וכן לשיפוק תפקודים קוגנטיביים.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע הסגול:
ענבים סגולים, אוכמניות, חסה סגולה, סלק , שזיף, ארטישוק סגול, חציל, בצל סגול ועוד


צבע לבן

מזונות בצבע לבן מכילים בעיקר תרכובות גופרית כגון האליצין המוכר הנמצא בשום. תרכובות אלו מסייעים בעיקר כאנטי חיידקיים, אנטי דלקתיים, וכן לשמירה על בריאות כלי הדם.

סוגי מזון הנכללים בקבוצת הצבע הלבן:
שום, בצל, סלרי, כרובית, פטריות, ליצי', בצלצלים, תפוח אדמה, כרישה ועוד


צמחי מרפא לניקוי רעלם מהגוףצמחי מרפא לניקוי רעלים מהגוף