מזונות לבריאות כלל מערכתית

 

מערכות שונות בגוף האדם זקוקות לרכיבי תזונה ספציפיים על מנת לתפקד בצורה הטובה ביותר ובכך לסייע בשמירה על בריאות כללית מיטבית. לפניך טבלה עם המזונות המרכזיים העשויים לסייע בצורה מערכתית.


בריאות מערכתית


צמחי מרפא גזים ונפיחות בבטןצמחי מרפא גזים ונפיחות בבטן


מערכת הראייה

נוגדי חימצון הנמצאים במזונות כתומים וסגולים: תירס, פלפל צהוב, פירות יער, עלים ירוקים, ענבים שחורים ועוד.


מערכת העצבים

ויטמיני B ואומגה 3 להרגעה ואיזון עצבי: זרעי פשתן, אורז מלא, שיבולת שועל, זרעי צ'יה, אגוזי מלך ועוד.


מערכת הנשימה

מזונות מכייחים ומרחיבי סימפונות: בטטה, גזר, זרעי קצח, זרעי פשתן, ג'ינג'ר ועוד.


מערכת הלב

מזונות עשירים באומגה 3 אשלגן ונוגדי חימצון: דגי ים צפוני, עלים ירוקים, רימון, שמן זית, בננה ועוד.


מערכת החיסון

מזונות אנטי דלקתיים מחטאים ומאזנים: בצל, כורכום, זעתר, אורגנו, שום ועוד.


מערכת העיכול

מזונות סופחי גזים קלים לעיכול ומניעים: דלעת, קישואים, קימל, שיבולת שועל, נענע ועוד


מערכת השתן

מזונות בעלי פעילות משתנת ומחטאת: פטרוזיליה, שומר, סרפד, בצל, חמוציות ועוד.


מערכת הרבייה

מזונות מחזקי פוריות ומאזנים הורמונלית: אגוזי מלך, שקדים, עדשים, שמן פשתן, פולי סויה ועוד.


מפרקים ועצמות

מזונות עשירים בסידן, מגנזיום ואשלגן: עלים ירוקים, אגוזי ברזיל, שומשום, שקדים, שעועית ועוד.


מערכת העור

מזונות מפני רעלים ומשקמי עור: זרעי דלעת, עלים ירוקים, סלק, שמן זית, אבוקדו ועוד.


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.