התרומה הבריאותית של אגוזים

 

האגוזים השונים מציעים מגוון של יתרונות בריאותיים וכדאי לשלבם כחלק בלתי נפרד מתזונה בריאה. המיתוס כי אגוזים משמינים הוא לא מדוייק ואף נמצא כי אגוזים מסויימים תורמים יותר לתהליכי הרזיה. כמו כן השומנים באגוזים הם שומנים טובים וחשובים לבריאות.


תרומה בריאותית של אגוזים


צמחי מרפא לעיכול תקיןצמחי מרפא עצירות ועיכול תקין


פיסטוק

פיסטוקים עשויים לסייע בשמירה על בריאות הלב, הורדת כולסטרול והם מסייעים לשיפור פעולות עיכול.

צנוברים

מסייעים בתהליכי הרזיה והפחתה במשקל, עשויים לסייע בהגברת חשק מיני, תורמים לזירוז חילוף חומרים. 

שקדים

שקדים תורמים לאיזון רמות סוכר, מסייעים לשיפור מצב רוח, עשויים לסייע בחיזוק עצמות וכן בהורדת ל.ד.

אגוזי מלך

מפחיתים סיכון למחלות לב וכלי דם, תורמים לטיפול בסוכרת, שומרים על בריאות המוח ותורמים לעור בריא. 

אגוזי ברזיל

מסייעים בהפחתת כולסטרול, טובים לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם, מכילים רכיבים אנטי סרטניים.

מקדמיה

מקור אנרגיה טוב וכן מקור לסידן מהצומח. דלים בשומן ועשירים בפחמימות. טובים לחיזוק עצמות. 

ערמונים

מקור אנרגיה טוב וכן מקור לסידן מהצומח. דלים בשומן ועשירים בפחמימות. טובים לחיזוק עצמות. 

קוקוס

אגוזי קוקס עשויים לתרום לחיזוק מערכת החיסון, הם מסייעים לשמירה על עור בריא ושיער חזק. טובים ללב. 

קשיו

אגוזי קשיו מהווים מקור טוב לברזל. הם מסייעים לשיפור תפקודים קוגנטיביים כמו זיכרון, טובים לחיזוק חיסוני.

בוטנים

בוטנים יכולים לסייע בהרזיה והפחתת משקל, הם מהווים מקור טוב לחומצה פולית, מסייעים לבריאות הלב. 

פאקנים

אגוזי פקאן עשויים לסייע באיזון רמות סוכר, טובים לחיזוק עצמות, שמירה על בריאות הלב וכלי הדם.

אגוזי לוז

מסייעים בהרגעה והפחתת מתח, מסייעים לשמירה על בריאות הלב, עשירים בנוגדי חימצון -ויטמין E. 


המידע בדף זה מבוסס בעיקרו על ערכים תזונתיים במזון על פי ה USDA


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.


ניסיון טיפולי רב שנים לרשותך בליווי אישי